En ynnest

Det finns en del positiva sidor med att inte jobba (och jag försöker fokusera på dem). Den största fördelen är att Alma bara är på dagis 3 timmar per dag. Jag hämtar henne vid 11 och sen går vi hem och fixar lunch och äter tillsammans. Vi får en mysig stund tillsammans bara hon och jag, som vi hade innan när jag hade en ledig dag och hon var hemma från dagis. Med tanke på att hon trotsar och testar mycket nu så ger det mig en chans att reda ut det i lugn och ro.

Hon är i lagom avslappnat mode när Alfons kommer hem och är uppe i varv sen skolan. Innan kunde det blir konflikter precis vid dörren när jag hämtade dem samtidigt men de är som bortblåsta nu. Skönt!

En annan fördel är att jag kan hälsa på Alfons i skolan. De har fått en ny fröken och det är så lugnt och skönt på hennes lektioner, det är härligt att se förändringen.

♥Anna♥

Kloka kommentarer
Postat av: Mia

Jasså, sker det förändringar ?? Vem har dom fått som fröken nu ??

2009-01-20 @ 22:29:40
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Har testat att kommentera sen i lördags men det har inte funkat...bra att du fokuserar på det positiva, det är du bra på!

Kram

2009-01-22 @ 07:25:53
URL: http://endelavoss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0