2009

Nyårsdagen. En typiskt dag för att gå runt och bara slappa och ha det skönt. Gå och plocka lite eller sitta och titta på en bra film (inte Ivanhoe då..)
Firandet igår blev hellyckat. God mat och härligt sällskap, barnen hade roligt och var inte det minsta trötta. Även de minsta knoddarna var riktiga nattsuddare utan minsta tanke på att sova. Kl 3 var jag i säng och tyvärr vaknade lillasyster redan kl 8 av en täppt näsa. Hon lyckades somna om till kl 11 men för min del var det omöjligt. Därför har jag tillbringat dagen i mysbyxor, riktigt skönt.
Som många andra valde vi pizza till middag och sen hade vi julgransplundring. Barnen åker iväg i morgon så det gav mig en anledning att hiva ut granen redan idag.

Nu ser man fram emot ett helt nytt år. Jag brukar alltid tycka det är mysigt med ett nytt år, helt orört. Men inte i år.
Jag rustar mig för ett tufft år. Rent av jävulskt faktiskt. Från idag är jag nämligen arbetslös efter 15 år på samma arbetsplats. Arbetsmarknaden är ju inte helt lysande nu om man säger så. Men men, vi får väl se var detta leder, kanske öppnar det dörrar till något mycket bättre. Fast just nu har jag väldigt svårt för att se det.


Kloka kommentarer
Postat av: Linda P

Nej, vad tråkigt efter 15 år. Hoppas verkligen det löser sig! KRAM

2009-01-02 @ 10:17:18
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Lotta

Nej va tråkigt att du inte har jobbet kvar! Tänker på dej och hoppas du hittar nåt nytt och bättre! Går i väntans tider nu. Bebben beräknad till imorrn men skulle inte tro att den kommer i tid. Många Nyårskramar från mej!

Lotta

2009-01-03 @ 20:50:07
Postat av: Zassi

Usch och fy det låter inte alls roligt att bli av med jobbet och dessutom har du jobbat där i FEMTON år. Det är inte illa. Hoppas att du hittar ett nytt ganska snart. Det är inte roligt att vara "ledig" när "ledigheten" är så att säga påtvingad.



Kramkram//Z

2009-01-04 @ 18:30:02
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0