Tisdag

Nu har jag spenderat hela förmiddagen med att plöja genom hela platsbankens annonser. Hur kul känns det att skicka ansökningar på jobb i Malmö, Trelleborg eller..... Sjöbo?? I Kristianstad finns det ju inte speciellt många kan jag säga.
Denna veckan måste jag ringa in till Arbetsförmedlingen och rapportera vilka jobb jag sökt.
Nu fattar jag också att man måste visa att man ligger i och söker jobb, men det känns som man ska veta att man åker ut med huvudet före om man inte lyder deras minsta vink. Nu är det säkert jag som nojjar i onödan men jag har aldrig varit arbetslös förr så...

Nu ska jag slå ihop den bärbara och hämta min dotter på dagis. De kommer med bussen från stan nu, har varit på utflykt till en djuraffär. De jobbar med akvarium och ville att alla barnen skulle få se hur ett ser ut i verkligheten så de kan göra ett eget på dagis med fiskar av lera.

Kram Anna♥

Kloka kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Herregud... att man skall ringa och rapportera... varför kan inte samhället lita på människor... få människor njuter ju av arbetslösheten, utan det är ju snarare en fruktansvärd stress!

2009-02-11 @ 17:01:04
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0