Ärofyllt uppdrag

Denna helgen har bara rusat fram! Annars tycker jag att mina barnfria helger brukar vara lite längre, inget tar ju tid liksom. Frukosten är klart på nolltid och man är tillfluffad hur snabbt som helst eftersom man inte behöver fläta hår eller lösa diverse klädkriser. För en 4-åring. Nog för att jag föredrar de helgerna när det är mer liv och rörelse. Och ljud *L*

Gårdagen spenderade jag hos mina föräldrar. Min Snickar-bror, kära svägerskan och snuttiga Vera skulle dit och äta våfflor så jag passade på att smita dit för att få en dos bebis. En våffla eller två gör ju inte ont heller :)

Det blev mycket trevligt prat och mitt i alltihopa blev jag tillfrågad om jag ville vara Veras fadder! Visst vill jag det! Min bror är fadder till lillebror och det känns jättekul att de vill att jag ska vara det till lillpluttan.

För det är ju så jag känt sen jag fick reda på att hon var på väg. Jag vill vara där för henne. Hon ska veta att jag finns där, antingen hon är 4, 15 eller 20. Vad hon än vill prata om eller ha hjälp med. Hon ska kunna sova över hos oss om föräldrarna vill åka iväg. Ni hör, jag vill vara den bästa faddern ever!

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Det kan väl bli mysigt att vara fadder!

2008-03-04 @ 08:13:52
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Linda P

Hajhaj! I´m back!! Jaså du snokar i lokala blaskan du ;) Tack för hälsningen :)

2008-03-05 @ 18:24:51
URL: http://livinglikelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0