Fin i håret

image35

I går var jag och lillasyster lediga. Vi började morgonen med ett besök hos frissan Ewa. Efter mycket letande har jag äntligen hittat rätt i djungeln av frisörer.
För jag är av den uppfattningen att det finns tre saker som man vill vara helt totalnöjd med; tandläkare, gynekolog och frisör. Inget man skojar om inte! *L*

Lillasyster fick börja, bara lite på topparna skulle det klippas och jämna till luggen som mamma varit på, ehum. Fin färg fick hon i håret också, rosa och gröna slingor.
Sen var det min tur... håret var ganska långt när jag satte mig i stolen. Nu är det axellångtkort. Minst 1,5 dm har jag kapat av. Var sugen på en lite fräckare frisyr, bort med det gamla vanliga, in med lite tuffare sexigare kvinnligare. Helnöjd är jag, även om jag går och känner på det mycket. Hey, det växer ut igen om jag nu skulle komma på att det inte var vad jag ville.

Dagen slutade med ett besök på Andys lekland. Barnen lekte och busade i tre timmar och det var lika svårt som vanligt att få dem att åka hem. Jag fick mig en stunds avkoppling med en Läckberg-bok. Jag är ju ungefär ett år efter alla andra som har läst hennes böcker*L* Gillar dem skarpt gör jag och det är perfekt att veta att det finns en till bok när jag läst färdigt den jag håller på med nu.

I kväll har vi varit på kalas. Lillebror och lillasyster har för första gången provat på Singstar och jag märkte ju att det tar nog inte så lång tid innan jag blir övertalad till att skaffa det. Lillasyster sjöng som om hon var sin idol Amy Diamond med mikrofonen käckt i handen och med gung i kroppen. *L*

Kloka kommentarer
Postat av: Ingela

Låter som ni haft en skön dag ihop. Kan tänka mig att båda flickorna nu är grymt tjusiga i sina frisyrer. Ska bli kul att se!
Trevlig helg
Kram

2008-02-01 @ 10:31:21
Postat av: Ann-Sofie

Vad fin lilltjejen blev i håret och jag tänka mig att mamman är lika snygg*L*
Trevlig helg och du en dag på Andys kanske vi ska ta på sportlovet?
Kram

2008-02-01 @ 11:44:49
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: annaoco

Ingela: Ja, onsdagarna är the best! Vi får luncha snart :O) Skön helg till dig också, kram!
Ann-Sofie: Sportlov=jämn vecka=no kids. Sorry! Vi får hitta en annan dag. Ha en mysig helg, kramis!

2008-02-01 @ 12:46:50
URL: http://annaoco.blogg.se
Postat av: Pernilla W

Så fin hon är!!! Min tjej Ellinor har långt hår, alla hennes kompisar har nu börjat klippa av deras långa hår och ha alltmer tuffare frisyrer.Frågade henne om hon vågade klippa sig: NIX! Baaarra topparna, säger hon.
En mysig dag har ni också haft:) Önskar er en trevlig helg. KRAMAR

2008-02-01 @ 15:30:22
Postat av: Fabiannatalie

Great Site thanks

2008-10-15 @ 08:56:40
URL: http://fabiannatalie.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0