Ledig dag

Den veckan barnen är hos mig så är jag ledig på onsdagen. Började med det när lillasyster , 4 år, skulle börja dagis, tycker det är bra med ett break mitt i veckan. Storebror, 11 år, och lillebror, 8 år, kommer hem direkt efter skolan kl 13. Så det blir en lugnare dag för alla. Inga aktiviteter har vi på onsdagen heller så det är en perfekt dag att hinna andas och hinna med det mesta av veckans läxläsning. För på torsdagskvällen är det helt kört kan jag säga, är hemma 16.30. 17.15 sitter vi i bilen igen och kör till fotbollsträning och är hemma vid 19.45. Någon gång har lillasyster somnat i mitt knä innan storebrors träning har varit klar. Då är jag glad att jag har onsdagen hemma.

I kväll kommer min ena storebror och hans sambo hit. Jag ska bli faster i juletid så de ska kolla igenom vilka bebbesaker de vill ha. Har vagga, bilbarnstol osv som mina barn har använt men som absolut kan användas igen till min lilla brorsdotter/son. Den lilla guldklimpen är uträknad till julafton och vi säger till svägerskan att knipa över nyår :o)  Även om vi helst vill träffa och snusa bebislukt så fort som möjligt, så är det ju kanske en fördel att bli född i början på året än i slutet. Lillasyster i huset är så spänd, hon säger att hon ska bli storasyster åt den nya bebisen.
En kompis till mig ska också bli faster vid den tiden, så vi har bestämt att vi ska återuppleva gamla minnen när vi gick på stan med våra barnvagnar (var gravida samtidigt). Vi ska låna våra brorsor bebisar och ta en runda på stan. Lite nytta vill vi göra med detta också, med hopp om att de båda föräldraparen kan ta sig en välbehövlig vila eller bara få vara själva en stund och prioritera sig själva. Det kommer man ju ihåg själv när man var i den fasen, att 10 minuter i fred var ett himmelrike.
Jag ser fram emot i kväll, först ska vi äta en god fisksoppa och sen blir det något smaskens som jag och lillasyster ska baka i eftermiddag.
image3
Lillasyster i somras när solen väl visade sig :o)

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hej!
Visst ska vi gå på stan med barnvagn igen, lääängtar!!
Sötpöte Alma.Kram

2007-09-12 @ 13:44:32
URL: http://endelavoss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0