Slutet är nära

Då var juldagarna över. Vi har haft en mysig jul, barnen och jag. De har varit hos mig i nästan 2 veckor *lycka* och har nu åkt vidare till sin pappa för att fira jul med honom.
Vi firade hos mina föräldrar i deras nya hus, mina två storebrorsor med respektive var också där. Höggravida svägerskan knep, för det blev ingen bebbe som var uträknad till just julafton. Lillasyster bröt ihop när vi kom hem på kvällen för hon hade sett fram emot julaftonsbebisen :o)

Juldagen och annandagen spenderades med att fixa med Legobygge, Playstationspel och Shrekbebisar och att bara ta det lugnt.

Snart är det nyår och dags att göra bokslut med sig själv. Vad har varit höjdpunkter under 2007? Vad vill jag göra bättre eller rent av ändra på helt?
Jag som aldrig brukar vara hösttrött har känt av de värsta "dippar". Jag älskar mysigt höstväder, tända ljus och mörkret.
Men inte i år.

Så därför känner jag att jag behöver styra upp det hela inför 2008. Inga nyårslöften, men mer en långsiktig plan för att man ska orka med allt. Jag har verkligen inte tagit hand om min kropp och jag märker tydligt att då är det svårare att klara de där dipparna.
Så, vad jag bestämt är att jag ska börja träna igen. Har varit alltför länge sedan och kroppen behöver arbeta (helst när man har ett kontorsjobb).
Jag ska börja tänka mer på vad jag äter, att äta rätt och bra hjälper min kropp att må bättre och då gör jag det också.
Men viktigast är kanske att jag ska ha mer kärlek.
Kärleken från mina föräldrar/familj och vänner finns där precis när jag behöver den! (Tack Ingela, jag uppskattar verkligen när vi pratade hos dig, dina åsikter är värdefulla för mig!)
Det som behöver ökas är mer min kärlek till mig själv för jag har verkligen inte tyckt om mig själv på sistone. Jag behöver ta en rejäl titt på vad som behövs ändras på för att hitta den riktiga mig igen.

Jag ser verkligen fram emot 2008, ett orört, nytt år fullt med möjligheter.

Jag hoppas att ni också får ett härligt slut och ett Gott Nytt År!

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Det låter väl sunt vännen att tänka i de banorna du gör!
Härligt med jul och lite ledighet! Kram på dig!

2007-12-27 @ 20:53:14
URL: http://endelavoss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0