Vikt-igt

Idag var det vägdag och jag slog till med -0,9. Skönt! Eftersom det varit väldigt motigt nu ett tag med ett plus på vågen förra veckan så var det extra skönt med nästan ett kilos nedgång.
Jag var så supertaggad innan och blev inte frestad av något och tyckte inte att något var en uppoffring. Så fick jag ett jobbigt samtal och genast började jag tröstäta. Hur är man funtad egentligen??
Nu är jag fortfarande inte ur den jobbiga cirkusen men jag hoppas att jag kan låta bli att tröstäta och hittar tillbaka till min järnvilja som jag faktiskt kan ha ibland. För ner i vikt ska jag! Har HUR mycket kläder som helst som väntar på mig, på ett lättare moi.

Efter vägningen träffade jag och Alma bästaste vännen för lunch. (Som alltid är det härligt att träffa dig. Jag hoppas att du vet hur viktig du är i mitt liv!)

Nu ikväll fick tok-Adam för sig att han ville baka tårta. Så vi har haft femtioelva skålar framme, vispat och mixat, separerat ägg och donat. Puh, nu är den färdig och ligger i frysen och tanken är att vi ska äta den (inte jag) i morgon efter bowlingen. Ja, först ska vi äta fläskfilégryta (med mycket vitlök) och klyftpotatis. Sen ska jag inte äta något på en hel vecka ;O)

Kram Anna♥

Kloka kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Kläderna kan nog vara en bra motivering till viktnedgång;.) Alltid kul att få piffa sig!



Hoppas du hittar viljan snart så att du kan få känna igen dig själv!:.)

2009-03-11 @ 22:23:00
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej! En blivande bagare Johansson i huset, inte illa, men han får allt lära sig göra riktigt goda, nyttiga bakverk så att du fortsätter din lysande nedgång, i vikt alltså!! Allt annat ska bara gå uppåt. Tack själv för lunchen, sååå mysigt att träffa er Kram

2009-03-12 @ 20:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0