Semesterfeelings

Nu toklängtar jag till semestern. Inte för att jag är utarbetad eller vantrivs på jobbet. Men när man kollar runt bland bloggar så går den ena efter den andra på semester. Mycket prat om att grilla, slappa och att allmänt njuta.

Och det får mig att längta.

Längta efter sköna morgnar när solen försöker komma igenom persiennerna. Att kunna sitta och läsa tidningen på trappan med sällskap av fågelkvitter och solstrålar som kittlar mig i ansiktet. Att packa väskan för att åka iväg och bada och för att sen efter en härlig dusch börja förbereda grillen. Barnen som leker och skrattar.

Jag har ju tur som får någon semester med tanke på att jag precis börjat. Jag ska jobba två veckor till och sen har jag fyra veckors ledigt. Tyvärr är barnen bara här två av dem men vi ska verkligen ta vara på tiden :D

Kloka kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Ja, det är något särskilt med semestertider:.))



Idag har vi faktiskt också grillat, men tyvärr var det det enda som jag kunde vara utomhus... blev både för varm (trodde inte jag kunde bli det, soltörstig som man är) och pollenallergisk... ;.))



Hoppas du kan få lite semesterfeeling mitt i vardagen istället:.))

2009-06-23 @ 02:06:41
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0