Vad gick fel?

Sitter här på jobbet med värsta huvudvärken och dåliga samvetet. Morgonen började ju så bra. Lillebror som brukar vara svår att få upp på morgonen klädde på sig snabbt och lätt och åt sin frukost utan problem. Sen skulle allt jag sa testas och diskuteras in i oändlighet. Eftersom det finns en gräns på hur mycket man kan hinna med på en morgon så sa jag till honom att han inte fick ta med sina Pokemonkort till skolan om han fortsatte. Eftersom det är poppis med korten nu så tänkte jag att nu slutar han väl, för han vill väl inte riskera att vara killen utan kort när det är tid för rast. Eftersom han älskar att testa morsan så fortsatte han lite till. Kan ju säga att jag var inte högst upp på hans lista när vi åkte till skolan utan kort. Hela killen slokade och ville inte ha sin kram när han gick till skolan och jag skulle lämna lillasyster på dagis. Det gör ont i ett mammahjärta att se sin pojke ledsen. Även om det var han som gick över gränsen..

I går var ju bror och svägerska hemma och kollade bebbesaker. Vi åt fisksoppa med italienskt lantbröd till och knäckig äppelpaj med vaniljvisp till efterrätt. Puh, kände mig lika stor om magen som min gravida svägerska ;o)
De gillade sakerna och berättade lite om sina turer i olika barnvagnsaffärer. Jag som är en sucker för barnvagnar lyssnade med stora öron :o)

Det var tydligen en bra medicin att blogga, huvudvärken är snart borta. Bästa pigga-upp-mig-pillret fick jag när jag såg att Saravillfara hade varit här och skrivit några rader, vad kul!

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Sånt där morgontjafs är aldrig skoj, det är säkert glömt tills i eftermiddag när du hämtar honom och kanske minns han det i morgonbitti?Kram!

2007-09-13 @ 10:57:31
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Ingela

Morgonkonflikter är ju en tråkig del av föräldrarvardagen. Säkert har han kommit över detta trauma när ni ses ikväll. Föräldrar-med-tidsbrist-på-morgonen-syndromet måste följa upp sina hot även om det gäller Pokemonkort.....
Kram

2007-09-13 @ 14:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0