Äntligen fredag!

Härligt att vakna upp idag, med Raringen vid min sida, och veta att det är Barndax! Efter en vecka utan barnen är det dags att hämta dem idag efter skola/dagis. Jag längtar mig tokig efter dem.

I början när vi hade varannan vecka och de skulle åka så resonerade jag som så att nu var det en vecka med härlig egentid. Självklart saknade jag dem, men jag kände att jag var värd att få tid för mig själv och sätta mig själv först för en gångs skull.

Nu känns det inte riktigt likadant. Jag saknar dem mer och mer för varje vecka som de är iväg. Därför känns det SÅ mysigt när det är fredagsmorgon. Jag slutar tidigare för att kunna utnyttja fredagen så mycket som möjligt.

Var på ett underbart bageri i morse och köpte gott bröd och smarriga kärleksmums som vi ska fika på när jag hämtat mina guldklimpar. Sen blir det en tur till favorit-godisaffären, så är helgen räddad.

Varje vecka lovar jag mig själv att, denna veckan ska vi verkligen ta till vara på all tid. Så har jag gjort även denna. Nu har vi ju inga fotbollsträningar eller matcher som styr vår vardag.

Jag har planerat att på onsdag, när jag och lillasyster är lediga, då ska vi åka till badhuset. Jag hämtar killarna redan kl 13 när skolan är slut och så har vi hela eftermiddagen på oss att ha roligt.

Jag längtar redan dit. Fast det vill jag samtidigt inte, för då har hela veckan gått igen.

Kloka kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0