Hur tänker man?

Min lilla tjej ska börja skolan efter sommaren. Skolan som det är tänkt att hon ska börja i ligger bara andra sidan staketet från dagiset hon går på nu. Varje torsdag har hon gått till skolans gympasal för att ha gympa och duscha med de andra blivande 6-åringarna, lite för att träna inför vad som komma skall.
Hennes 3 äldre syskon har också gått/går på denna skolan. Lagom stor är den, man känner till de flesta vilket ger en trygghetskänsla. Det är lätt att haffa en pedagog om man känner att man behöver prata med någon.
Just idag var det mycket snack på barnen när de var på gympan. Igår skickades nämligen klassplaceringarna ut, så barnen pratade vilt om; "Jag ska gå i A" och någon annan sa "Jag ska gå i C".
Alla utom min lilla tjej. För vi har inte fått någon klasslista.
För hennes pappa vägrar skriva på pappret som gör att hon blir skolplacerad.....
Han, som varit i skolan i max 2 timmar sedan hans dotter på 18 år började, tycker sig ha kunskapen att se att det är en usel skola. Därför vägrar han att Alma ska gå där. Hon som har längtat så efter att få gå i samma skola som storebror.
Fatta vad jag är trött på att det hela tiden ska vara strul, som går ut över barnen varje gång.

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Som jag sagt innan, bedrövligt! Skickar lite extra kramar till både dig & Alma. Kram

2009-03-27 @ 10:55:01
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Mia

Det är en underbar skola !! Men fan... jag har inte heller fått någon klass lista !?

Måste ner å kolla brevlådan !!

2009-03-27 @ 11:23:30
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej vännen! Det skär i mitt hjärta, det finns inte ord för hans bristande förmåga att se till sina barns bästa! Tusen styrkekramar, inte ska väl sådan idioti få segra..... Stor puss till Alma, Kram Ingela

2009-03-27 @ 19:06:43
Postat av: Lotta

Det är ju helt sjukt!! Kämpa på gumman och hoppas det fixar sig snart! Många kramar från Londonligan.

2009-03-28 @ 14:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0