Söndag kväll

Igår var jag med som smakråd inför ett soffköp. Vi körde först till Bromölla Möbelaffär och hittade en suverän soffa. Förstå att vi blev en aningen besvikna när det var en leveranstid på 10! veckor. Inte direkt intressant när man tröttnat på sin soffa och vill ha en ny just nu.
Vi körde vidare till Mio och även där hittade vi en fin soffa. Med lång leveranstid...gäsp. Sista stoppet blev Leander Persson och ännu en soffa hittades. Det var bara 3 veckors väntan på den soffan så det var ju absolut ett framsteg. Nu var den inte lika fin som 10-veckorssoffan så nu funderas det lite om det blir ett köp.

Idag har jag varit hos min brorsdotter Vera. Lilla underbara gullunge. En massa nya saker hade hon lärt sig sen vi träffades senast. Lite försiktig var jag när jag kom, dök inte henne direkt. Hon har ju hunnit bli 9 månader och det är ju inte helt ovanligt att bebisar kan vara lite främmade. Ledsen blir hon när mamma går i från henne. Nu fick jag ett stort leende så fort jag kom så det var bara för mig att sätta igång och leka och gosa med henne. Jag har en stående inbjudan från brorsan och svägerskan, så fort jag får abstinens efter mina egna barn får jag gärna komma och kela med Vera.
Att jag sen fick god fika bestående av chokladkaka och glass var inte fy skam heller ;o)

Kloka kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0