Jag blottar mig

Skönt att det är ny vecka. Förra veckan tog musten ur mig lite. I onsdags satt jag med en advokat i tingsrätten för att se till att mina barn ska få vara mer hos mig. Situationen är absurd. Egentligen är jag inte förvånad. Klart att vi ska fortsätta strida, för han vet att barnen betyder så mycket för mig. Att de mår dåligt skiter han i. Kan man kalla sig förälder då?
Jag har både sett fram emot detta, för att det ska dra igång. Samtidigt har jag känt panik bara jag tänkt vad som ska hända. Men min advokat är tuff, känner mig stark bredvid henne.
En utredning ska nu starta för att de ska kunna avgöra var barnen ska bo. Det räcker inte att de säger till mig att de vill bo mer hos mig eller de andra gräsliga sakerna de berättar om. För det kan ju vara så att jag ljuger lika mycket som han gör i rätten. Men vågar man dra igång något så här stort om det vore baserat på lögner??

Detta är by far det värsta jag gjort men även viktigaste. Alla bra föräldrar säger att de skulle dö för sina barn. Jag säger att jag kämpar och lever för mina.

Kloka kommentarer
Postat av: Maria

Kämpa på jag tänker på dej/er:)

2008-10-06 @ 16:23:39
Postat av: annaoco

Maria: Tack, det värmer :)

2008-10-07 @ 08:39:42
URL: http://annaoco.blogg.se/
Postat av: Mia

Snurrade runt bland bloggar... kom hit och kände igen, att det är du.

Kollat med dagis om dom har fått någon bild av detta ? För det har JAG som förälder till ett annat barn. Alma har berättat för mig hur mycket mer hon vill vara hos sin mamma (när mina barn frågat efter sin pappa då jag hämtat på dagis). Dagis borde fått höra massa mer längtan i hennes ord, massa mer.

Du har säkert redan pratat med dom, hoppas bara dom står för hur det är.....



Kämpa !! Jag förstår din ångest, hade gjort precis som du.



// Mia



2008-10-07 @ 09:15:56
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: annaoco

Mia: Tack för dina ord! Har pratat en del med dagis fast de har inte nämnt att hon skulle sagt så mycket. Visst ska jag kämpa!

2008-10-07 @ 11:08:06
URL: http://annaoco.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Jag säger som Mia och Maria. Du gör helt rätt som kämpar för dina barn. Massor med kramar!

2008-10-07 @ 22:56:42
URL: http://tjohalia.se
Postat av: annaoco

Sandra: Tack, det är ju så, vem ska se till att de mår bra om jag inte gör det? Kramar!

2008-10-08 @ 08:55:00
URL: http://annaoco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0