Ta da!

Så. Nu. Känns det bättre i köket. Det som jag tänkt är tillfixat. En del finns kvar så klart, men jag är nöjd med resultatet so far.


323819-48

Som ni ser så är den största förändringen att det röd/svarta kaklet har bytts ut mot ett vitt och att jag har plattorna liggande i stället för på högkant som de var tidigare.
Min snälla pappa har kaklat och stått i, allt medans jag satt på jobbet *L*

Nya bänkskivor har jag också fixat. Eftersom jag inte behövde så mycket köpte jag en hel rackare på Ikea och min Snickar-bror och Fixar-farsa kapade dem i önskade längder.

En trevlig effekt som byte av kakel medförde var att de gröna luckorna inte ser SÅ jättehemska ut nu. Långt ifrån tjusiga, men det är ingen skräckupplevelse när jag kommer ut i köket på morgonen nu ;)

323819-49

Lagom plats för redskap, pastaburkar och en och annan receptbok.

323819-54
Här tog jag ner ett överskåp.
 Ni får låtsas att det finns två vita hyllplan på väggen, med spottar under hyllorna.
Kokböcker och korgar ska få plats här.

323819-53
*Dukat för tjejmiddag*
Väggarna har jag målat i cremebeige förrutom en fondvägg i chokladbrunt.
Hyllan var träfärgad innan men den har jag sprayat vit. Tack Linda P!
Ny lampa har jag också köpt.


323819-50

Sist men inte minst, lät kidsen signera fondväggen med sina handavtryck.

I helgen ska jag måla och sätta upp hyllan, sen blir det jakt efter snygga korgar.
Kul att du tittade färdigt på mina köksbilder, ha en skön helg!

Kloka kommentarer
Postat av: Ingela

Vá fint det har blivit, vilket lyft. Jättefräscht och fint. Kul med barnens handavtryck.
De gröna luckorna blev med ens inte alls så tokiga. Snyggt färgval på väggarna - ett kök att trivas i nu!

Kram

2008-02-29 @ 13:15:24
Postat av: Ann-Sofie

Verkligen stor skillnad med kaklet, det vita gör mycket!!
Trevlig helg, kram

2008-02-29 @ 15:35:20
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vilket snygg kakel och vad läckert att låta barnen göra handavtryck! Kram Sandra

2008-03-03 @ 09:33:58
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Linda P

Så fräsigt! Kul med handavtrycken, det var coolt!

2008-03-05 @ 18:25:29
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Nilla

Coolt med händerna!
Ha det bra.

2008-03-15 @ 10:09:51
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0