Äntligen!

Har sagt i många år att i år SKA jag plocka jordgubbar! Har det blivit? Nehe då. Fast i år kan jag faktiskt säga Jodå. Var i väg i somras med mamma och svärmor och plockade några gubbar. Delade med mig till Raringen, och lade några påsar i min frys. Idag tog jag upp en påse och kokte några burkar sylt. Har inte provsmakat ännu, kan ju baka våfflor någon dag endast i syftet att få smaka sylten ;o) image4
Det blev lagom många burkar, eftersom jag aldrig gjort sylt förr ville jag börja i liten skala. 

Kloka kommentarer
Postat av: saravillfara

Du är min förebild numera, du som faktiskt gjort slag i saken och kokat egen sylt, heja!
Tänk vad gott till våfflorna sedan...!

2007-09-12 @ 23:36:52
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: Ulle

Hej hej! Kikade in till dig via Ann-Sofie och ville bara säga hej!
Hemlagad jordgubbssylt låter farligt gott!;)
MVH Ulle

2007-09-18 @ 20:43:51
URL: http://bergatrollen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0