Vinsthelg!

Gårdagen var fylld av fotbollsmatcher. Vi steg upp tidigt för att åka in på KIS-cup som Alfons skulle spela. Han var taggad till max för detta var första matchen han skulle spela med denna klubben som han precis bytt till.
Tre matcher var det som de skulle spela i grundspelet och jag trodde vi skulle vara hemma vid lunchtid igen. Jag som hade planerat att fixa god söndagsmiddag åt oss fick tänka om ;)
Nu var killarna så duktiga så de gick vidare och fick då spela fler matcher. Vi föräldrar gjorde vad vi kunde genom att heja fram dem och berömma. I bland var det så spännande så det var inte bara killarna som hade riktigt hög puls :)
Nu stod killarna i final. De var lite nervösa och kände att mycket stod på spel. De hade ju sett den stora guldbucklan som stod och såg så fin ut. De spelade bra men förlorade tyvärr med 2-1 och det tog många timmar innan de kunde tycka att ett silver i KIS-cupen var något värt. Fast vi var många stolta föräldrar som tog hem våra duktiga killar!

Klockan var nästa 3 innan vi var hemma igen och klockan 4 skulle Adam samlas med sitt lag för träningsmatch. Adam var också laddad eftersom det var premiär för honom också. Första 11-manna matchen!!
Killarna gjorde jättebra ifrån sig, trots kladdig grusplan och skitväder. De vann med 5-4 och Adam satte första målet :)

Väl hemma igen efter att ha hämtat hem alla barnen (Alma var mer än väl nöjd med cupen och ville INTE följa med på Adams match), klockan var väl närmre 19, så var jag ganska trött. Även om jag inte hunnit med ett dugg här hemma så tycker jag att såna här dagar är kul. Älskar att hejja på killarna och se dem ge järnet och sen se glädjen hos dem när de vinner.

Ha en bra dag♥

Kloka kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, nyfiken på hur det gick idag!!!

Det gick säkert bra för dig!

Jag ska försöka hitta motivationen igen, mannen min har peptalkat här hemma ikväll som bara den.

Kram

2009-03-11 @ 19:36:17
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0