Noll respekt!

Idag har jag varit och hälsat på i Alfons skola hela dagen. Och en sak har jag kommit på, jag ska a l d r i g bli lärare. Jag begriper inte hur lärarna står ut med så respektlösa och pratiga ungar. Nu vet jag inte om detta är ett undantag från alla andra klasser men det betvivlar jag.
Det är en klass med 9-10-åringar och bristen på respekten mot deras lärare är enorm. Nu är jag absolut inte för en skola där eleverna inte ska våga säga något eller ha kul. Men lite vanlig respekt typ att hålla tyst när fröken pratar är inte att kräva för mycket.

På en lektion fick fröken släpa ut en kille för han vägrade gå ut när hon skickade ut honom. Och då hade hon sagt till honom att vara tyst ett antal gånger, utan resultat. Han bara la sig på golvet eftersom han inte ville gå ut och då fick hon ju bära ut honom. Jag hoppas verklig att hans föräldrar fick reda på vad som hade hänt på lektionen. Jag hade velat det om min son hade gjort så.

Det borde vara obligatoriskt för föräldrar att spendera en dag i skolan. För att bilda sig en uppfattning hur det är även om ens barn sköter sig bättre med föräldern där.

Jag sitter här med världens huvudvärk nu. Samtidigt är jag nöjd över att jag varit där idag. Men tanke på att jag bara jobbar en dag i veckan nu ska jag besöka skolan fler gånger. Tydligen gjorde det skillnad på alla barnen idag, att jag var där. Det är skönt att man kan hjälpa till lite, för jag tycker inte det är acceptabelt med sån arbetsmiljö för barnen. Även om de skapar den själv.

Ja, nu blev detta ett riktigt negativt inlägg. Men jag blir lite mörkrädd när man ser dagens barnen och de verkar så taggiga och nosiga (och samtidigt mjuka och härlig så klart). Men det är en ganska rå ton, och de är inte äldre.

I morgon ska jag hälsa på Alma på dagis. Det var ju inte rättvist annars ;) Det är fotografering och det ska bli kul att se vad hennes pappa har satt på henne för outfit :))


Kloka kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0