Active parenting

Igår var jag på kurs i aktivt föräldraskap. Det var första träffen av 6, vi var 9 föräldrar som hade anmält oss. Det flesta föräldrarna har jag träffat innan och kursledaren var en fröken från dagis.

Mina förväntningar när jag anmälde mig var att få lite redskap för att hjälpa barnen att lösa sina konflikter själva, att få upp ögonen för saker som man gör som man kanske inte är medveten om och kanske få ett kvitto på de saker man gör rätt ;)

Efter 3 timmar var jag övertygad om att jag kommer ha stor nytta av denna kursen. Det var en bra grupp, det kändes som om vi kommer att kunna diskutera öppet om olika situationer och att det inte finns några dumma frågor för man är inte själv om att undra.

Vi går varannan vecka så vi har lite tid emellan gångerna till att prova vissa saker på barnen, olika metoder som vi har diskuterat.

En annan rolig sak igår var att jag fick reda på att nu är det beslutat att barnen är skrivna hos mig, yeay!

Kloka kommentarer
Postat av: Linda P

Det låter som en rolig och säkert välbehövlig kurs för många föräldrar! Du får göra lite mer reklam för den ;) KRAM!

2008-09-12 @ 07:19:55
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0