Juni

Solen skiner, syrenen doftar, det är juni och snart sommarlov.

I söndags var det dags för lilla Veras dop. I Färlövs kyrka samlades släkt och vänner för att fira lilla tjejen. Jag och Veras moster är utvalda faddrar och vi fick även bära henne, jag bar henne in i kyrkan och moster A bar henne ut.
Efter en liten stund märkte jag att lillan hade somnat. Alldeles avslappnad var hon ända tills hon blev väckt av vattnet på huvudet. Tror de flest väntade på illtjutet då (för vem vill bli väckt på det viset *L*) men det kom inte, bara små grymtanden.

I församlingshemmet blev vi sen bjudna på lax, färskpotatis och goda såser. Svägerskan hade bakat de sötaste frallorna till, formade som hjärtan. Och Vera var på sitt vanliga soliga humör. En hellyckad dag med andra ord.

Som doppresent valde jag en jättefin illis. Föräldrarna blev jätteglada och berättade att just den hade de tänkt köpa till Veras rum i det nya huset.


   


Kloka kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0