Väntan är över

323819-33
Foto: Anne Geddes

Då är väntan äntligen över. 00.29 i natt föddes en liten prinsessa vid namnet Vera.
 Jag visste att det var på gång för min bror ringde igår och berättade att nu ville inte svägerskan knipa mer ;o)
Kan säga att det var lite svårt att vara helt avslappnad på yogan, när man bara väntade på samtalet som berättade att allt var klart.

En liten söt tjej med mycket hår har jag fått rapport om, för det var en stolt och tillfreds pappa jag pratade med i natt.
Jag fick minsann höra henne också, hon låg i pappas famn mätt och nöjd och de små mysiga ljuden kom från henne.

Det var inte det lättaste att somna sen kan jag säga. Tankarna vandrade iväg till när man själv låg på BB för första gången med sitt lilla knyte som man längtat så efter. Man kände på de små tårna och snusade god bebisdoft i nacken.

På fredag kommer de troligtvis hem, så just nu befinner de sig bara rakt över vägen från mitt jobb. Skulle vilja smita dit och presentera mig som fastern som alltid kommer att finnas där. Tyvärr är det besöksförbud så jag få allt vänta. Men, den som väntar på något gott....

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Så mysigt, förstår att du längtar! Nu är det "bara" jag som väntar då:=

2008-01-09 @ 11:52:28
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Pernilla W

Måste kännas underbart att bli faster:) Förstår att du längtar efter att få hålla i knytet:) Själv får jag nog vänta i ett antal år till jag blir faster själv, hihi. Kramar

2008-01-09 @ 13:12:36
Postat av: annaoco

Ann-Sofie: Men det är snaaart dags för din svägerska oxå.
Pernilla W: Då har du något att se fram emot i stället ;O) Kram.

2008-01-09 @ 14:22:59
URL: http://annaoco.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad mysigt!
Jag ska också bli faster i år. Jättespännande!

2008-01-11 @ 12:21:11
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0