Fortfarande julledigt :o)

Klockan är kvart över ett och jag sitter fortfarande i morgonrock och håret lagom rufsigt ;o) Det är väl så det ska vara när man har julledigt?!

Barnen är ute och tokleker i snön som äntligen kommit. Tycker också det är härligt (när man sitter inomhus) men vet att jag snart kommer att avsky det för värme är mer min melodi. Mysigt var det i alla fall med en lagom lång promenad i snöyran igår och att lillebror fixade en snögubbe.

I morgon ska barnen till sin pappa, de ska ta en tripp till Gotland innan skolan börjar. Då ska jag passa på att ta väck allt julpynt, äntligen. I går hade vi julgransplundring, i alla fall på chokladkulorna. Sen blir det städning och tulpaner för hela slanten.

På måndag väntar verkligheten, då är man tillbaka på jobbet efter mycket ledigt. Det lär bli en kämpig fredag efter en veckas jobb. Man borde ha en mjukstart som barnen och börjat på onsdag i stället ;o)

Och nej, faster kan jag inte titulera mig ännu. Kära svägerska är nu inne i vecka 42!

Kloka kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0