Köket som Ernst glömde

Jag älskar mitt hus. Inte för att allt är tipp topp och färdigrenoverat. Utan för att det representerar något.
Min Självständighet. Min och barnens nya start på livet.
Som nyinflyttad kunde jag sitta och titta mig runt omkring och vara så tacksam för att jag lyckats med det jag satt mig för och att för att jag hade turen att hitta detta huset.

Huset var långt ifrån uppdaterat vad gäller tapeter eller färger, men det gjorde inget för det var mitt. Och sakta men säkert har jag satt lite färg här och lite där för att vi skulle tycka det var finare.

Nu har turen kommit till köket. Jag håller på för fullt så några efter-bilder finns inte ännu. Men jag tänkte bjuda på lite före-bilder. Känsliga tittare varnas ;O)



Först ut är kaklet. Trodde inte det kunde se så här illa ut va!

Begriper inte hur man kan välja svart/rött kakel för det är gräsligt.



Så här ser luckorna ut. Och handtagen. Om man försöker se detta i vitt med andra handtag i grått kanske det kan bli en trevlig förändring.



Här har funnits ett överskåp, nu är det borta. Ska i stället ha öppna hyllor med korgar. Funderar på två olika från Ikea, kan inte bestämma mig för vilken. Den till höger ska också vara vit.


Bilder: IKEA



Så ser det ut just nu, det jag har gjort klart visar jag inte ännu. Ni får ge er till tåls tills jag har målat lite till. Och kaklat. Och bytt bänkskivor.
Jag ska prata med min snälla pappa så kanske vi kaklar på söndag.

De otjusiga skåpsluckorna får jag stå ut med lite till, tills jag bestämt mig för vad jag ska göra med dem.



Kloka kommentarer
Postat av: Zassi

Åh det kommer att bli superfint!! Du gör ett kanonjobb och vad modigt och bra av dig att köpa hus och fixa "trots" att du är själv.. Om du förstår vad jag menar. Många kanske sätter sig i en lägenhet - fast dom inte alls vill.

Nu är det väl iof i mångt och mycket ekonomin som styr. Och jag skrev ju hur galet som helst hos dig - jag skulle ju svara en tjej som ska gifta bort sin dotter i sommar! och det ska ju inte du göra än väl ;)
Jag är helt övertygad om att ditt kök kommer att bli så mysigt och hemtrevligt och jag ser fram emot många inspirationsbilder!
Ha det bäst//Kramiz

2008-02-21 @ 08:47:31
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: annaoco

Zassi: Nja, jag väntar gärna några år innan jag gifter bort min dotter *L* Letar kanske upp dig då för att få lite tips :O))
Och jag förstår precis hur du menar, som tur är har jag en bror som är snickare och en pappa som gör allt möjligt. De hjälper gärna sin lillasyster/dotter. Kramis!

2008-02-21 @ 09:24:03
URL: http://annaoco.blogg.se
Postat av: Ingela

Yeeeaah, girlpower, styrka & självständigthet! Eget hus, egna beslut! Jag tycker du ska spara några kakelrutor (for sentemental reasons). De är helt underbart fula! Ska bli kul att se slutresultatet. Säg till om du behöver målarhjälp! Alltid roligare att vara två om jobbet.

Kram

2008-02-21 @ 10:11:24
Postat av: Ann-Sofie

Men det är väl det som är lite roligt att göra om lite då och då och ha roligt under tiden!
Kaklet matchar faktiskt fandtagen på luckorna....ska bli skoj att se nästa vecka när vi träffas!
kram

2008-02-21 @ 11:00:46
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Pernilla W

Spännande få se resultatet!! KRAMEN

2008-02-23 @ 13:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0