En liten rysare

Igår innan jag skulle träna körde jag inom banken. Klockan var 18 så det fanns ingen personal där, men jag skulle sätta in pengar i en sån där insättningsautomat de har. Jag gjorde enligt anvisningarna, satte in mitt kort, valde konto och matade in 4000 kr i 500-kronorssedlar. Så långt gick allt bra.

Helt plötsligt så matade maskinen ut 1500, lät lite konstigt och på displayen stod det att det avbröts och endast mynt kunde sättas in. Va!
I vanliga fall ska man godkänna så jag blev lite nervös eftersom jag blev hängande mitt emellan.
Eftersom det finns en uttagsautomat precis bredvid så tog jag ett kontoutdrag för att kolla om pengarna kanske kommit in ändå. Men inte. Och ingen personal att fråga. Eller telefonnummer att ringa.

Det enda jag kunde göra var att vänta tills idag när kontoret öppnade. Men räkna med att jag har grubblat över detta. Hur ska jag kunna bevisa att jag har matat in 2500? Logiskt sett så måste de ju ha någon form av kontroll så att de märker det, men man vet ju aldrig.

9.30 i morse stod jag och väntade på att bli insläppt så att jag kunde berätta om mitt dilemma. Kassörskan var inte precis kundvänlig utan menade att det var ju inte de som skötte maskinen utan de fick ju anmäla det till de ansvariga. Hon var mer intresserad av att kolla så att min berättelse om tidpunkt verkligen stämde.

Som tur var så fick hon hjälp av en kollega som kort och koncist berättade hur det skulle gå till för att lösa det, för visst var mitt kort registrerat på den tidpunkten jag sa. Han sa att det kunde ta någon dag innan de hittat pengarna och frågade t o m om det var akut med pengar för min del. Nu var det ju inte det men det var trevligt att han frågade.
 

Kloka kommentarer
Postat av: Zassi

Åh hu så läskigt!! Hoppas dom hittar dina pengar snart. Ha en bra kväll! Kramiz//Z

2008-02-05 @ 20:40:34
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: annaoco

Zassi: Ja, jag väntar med spänning. Ha en skön kväll du med. Kram!

2008-02-05 @ 21:11:48
URL: http://annaoco.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Ujdå! Lite läskigt det där med de där maskinerna hoppas att det ordnar sig!
Kram

2008-02-06 @ 15:47:59
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Hjälp va läskigt! 2500 är ju en hel del pengar. Hoppas att det löser sig för dig.

2008-02-10 @ 20:23:41
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: annaoco

Alla: I fredags hade mina slantar hittat tillbaka, puh! Kramis!

2008-02-11 @ 09:09:58
URL: http://annaoco.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0