Summering

Då sitter man här, sista dagen på semestern. I åtta veckor har jag varit från jobbet, först 7 veckors sjukskrivning och sen en veckas semester.
Ska man hitta något positivt med att bryta handleden så var det nog just att få komma ifrån jobbet, för det var jag verkligen trött på. Nu när jag kommer tillbaka så väntar stora och inte så trevliga förändringar. Men det ska nog komma något bra ur det också.

Det var det jag fokuserade på när jag bestämde mig för skilsmässa. Att allt händer av en anledning och det kommer något gott ur det som händer. Sån fokus har jag inte haft på länge. Mycket är skitjobbigt och det är långt ifrån över. Men jag har gett mig sjutton på att komma tillbaka till rätt fokus igen och finns det ett bättre tillfälle än när allt drar igång med skola och jobb? En nystart liksom.
En nystart som bl a medför att jag vill tänka mer på vad jag stoppar i mig och en ny termin på Friskis. För det faktum att jag inte är sån kompis med min kropp just nu påverkar mitt humör och förmåga att se positivt enormt mycket.

En hel del har jag hunnit med under dessa veckorna: IKEA-besök (givet), husvagnssemester i Vimmerby, grillfest hos föräldrarna som hade Norrlandsbesök, 2 v utan att göra något förutom att slappa och läka min arm (när kidsen var hos sin pappa), grillat en del (fast inte så mycket som jag velat), besök på Skånes Djurpark, legat på stranden i Åhus och lapat sol med tillhörande besök på en glasskiosk, en runda på Andys lekland när det regnade, trevligt middag hos en vän, kräftskiva med en massa gott hos föräldrarna, grillkväll hos en annan trevlig vän (jättebra tajming för att distrahera min pojkar från att tänka på något läskigt) + en hel del annat kul som jag inte kommer ihåg nu.

Nu ser jag fram emot en skön och mysig höst. Krypa upp i soffan med en varm filt och en bra bok. Ljusen tända på bordet och i fönstret för att ge den där mysiga känslan. Barnen som är ute och leker och sen kommer in lite kyliga och gärna värmer sina kalla tår under min filt.

Kloka kommentarer
Postat av: Helena

TACK!!



Hur länge sedan är det ni skildes? Är så himla rädd för hur det ska gå för barnen nu när vi separerat, att dom inte ska må bra, hur går det för era och hur gamla är de? Du behöver inte svara :-) är en nyfiken en...

2008-08-17 @ 20:18:43
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för svaret! Usch, det måste vara jättejobbigt, man vill ju sina barn det bästa. Vi kommer faktiskt jättebra överens och jag tror inte att det kommer förändras, han har varit min bästa vän så länge och det var inte för att vi inte kom överens eller bråkade som vi separerade, vi var bara inte kära längre. Vi umgås trots separationen och än verkar barnen bara må bra. Å andra sidan träffar de fortfarande oss båda varje dag, de sover här jämnt och deras pappa kommer förbi en sväng i princip varje dag han inte har dom, skillnaden är inte jättestor ännu så länge.

2008-08-17 @ 21:26:11
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0