Semester

Idag är det min första semesterdag! Eftersom jag varit sjukskriven i 7 veckor så började jag inte använda mina semesterdagar förrän idag. Nu började jag visserligen min semester med att sitta i telefonkonferens på jobbet, men men...

Kräftskivan var väldigt lyckad! Nu åt ju inte Alfons så mycket skaldjur som han brukar så jag fick sitta och svulla i mig en hel del. Men det är ju så gott! När man har gott om tid och bara sitter och småäter och pratar strunt. Fick lite hjälp av de andra som också tyckte att det smakade extra gott med kräftor.

I lördags var vi bjudna till Ann-Sofie och hennes familj. En god kycklinggryta (recept please!) blev vi bjudna på och en efterrätt på glass, hallon och chokladsås, en bra kombo! Jättetrevligt hade vi, barnen lekte bra och vi hade trevlig tjejsnack.

I dag var det tänkt att vi skulle gå och se Kung Fu Panda på bio, men det verkar som den inte visas mer tyvärr. Så vi packade badkläderna (inte mina dock) och körde till Torsebrobadet. Nu är jag inte rädd för getingar men jäklar vad de flög överallt! Man fick ju ha stenkoll på barnen hela tiden för getingarna satte sig direkt. Bläk!

I morgon blir det kanske en tur till Skånes Djurpark. Nu har ju fotbollsträningarna startat så det får bli lite små semesterturer i stället för något långväga. Sen är det dags att gå igenom vad som behövs inför skolstarten.

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Visst kan du få recept! Inte svårt alls faktiskt.

Jag mejlar det till dig.

Skoinköpen är iallafall klara till skolstart och sen får vi se vad som mer behövs.



Kram

2008-08-11 @ 20:28:57
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: annaoco

Ann-Sofie: Tack, det ser jag fram emot. Kram.

2008-08-11 @ 22:17:45
URL: http://annaoco.blogg.se/
Postat av: Erlandcarmen

Nice security code. Does it work?

2010-05-05 @ 12:23:49
URL: http://erlandcarmen.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0