Dags igen

Ännu en torsdag kväll, småfisarna ligger och sover gott i sina sängar. Nyduschade, färdigfikade och pussade av mamman som inte ser fram emot fredagen.
Veckan går så fort, även om vi är duktiga på att ta tillvara på tiden tillsammans.
I morgon lämnar jag på dagis och i skolan och deras pappa hämtar upp dem. Varje fredag som jag kommer hem till ett tomt hus är det sorgligt. Sorgligt att man missar så mycket av deras tid. Sorgligt att man skickar dem fram och tillbaka.
Och ändå är det bättre än det var innan.
Och tro mig, jag jobbar på att det ska bli bättre än det är nu. Jag kavlar upp ärmarna och tar itu med spöken.
För det är inte meningen att man ska ha ont i magen när man skeppar iväg det finaste man har.

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Du gör precis så som man ska göra! Tar tag i saker och ting.Dina barn är stolta över dig!
Puss!

2008-04-25 @ 08:48:58
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Ingela

Du är en stark, klok, fantastisk mamma. Dina barn vet och känner att du vill deras bästa. Du har valt rätt väg att hantera framtiden! Kramar

2008-04-27 @ 15:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0