In i djungeln

Jag har ett stort problem. Min tvättmaskin är sönder. Och jag har ett berg av tvätt. Passade ju på att byta i sängarna och byta gardiner i ett par fönster vilket gjorde att berget blev större. Tyvärr är det inte något litet chict fel som en händig karl kan fixa. Nej du, hela luckan är avbruten!
I min desperation tänkte jag en snabb tanke att man kanske skulle kunna trycka fast luckan och hålla där i sisådär 1,5 timme så minskade berget en del i alla fall. Nja, inte den bästa lösningen precis. Hur gick det till då när den gick sönder? Jag stod och skulle fylla maskinen med diverse tröjor och strumpor efter helgens fotbollsaktiviteter. När jag skulle gå förbi tvättmaskinen så fastnade luckan i mina byxor och katastrofen var ett faktum. Plast flög i rummet och på golvet låg en lucka.
Så nu på morgonen har jag lämnat tvätt hos min kära mamma som erbjöd sin hjälp. Och tvättmaskin. I morgon på min lediga dag får jag och lillasyster ta en tur till Raringen och köra någon maskin där.
Sen är det in i tvättmaskinsdjungeln. För jag måste ha en ny. Min gamla hade ett antal år på nacken, men jag ville bestämma själv när jag skulle köpa ny. Och det var inte denna månaden. Men tvätta bör man, annars... hittar man inte mamma bakom tvättberget.

Kloka kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

*L* tvätta bör man! Vad trist att det blev "fel" månad,men de där utgifterna kommer nog aldrig i rätt tid:) kram(jo tack jag mår prima idag)

2007-09-25 @ 10:24:14
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Ingela

Det vore ju synd om du drunknade i ett tvättberg... Kanske kan Raringen åka till Snårarp och kolla om samma lucka finns där, ett billigare alternativ än att köpa nytt....
Kram

2007-09-25 @ 13:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0