Vänner och bio - vilken kombo!

Idag är det dags för tjejfilmkväll! Vi är 4 tjejer som träffas ca en gång i månaden och äter gott och kollar på film. Vi har en regel; det ska vara hämtmat :o) Vi ska inte lägga tid på att stå vid spisen, utan tiden ska användas till något så bra som tjejsnack. I bland är det ett under att vi får i oss maten, vi har alltid mycket att säga och fnissa åt. I kväll ska vi göra ett undantag; vi ska nämligen gå på bio i stället. Vi har gjort så här en gång tidigare med gott resultat. Denna gången är jag visserligen glad om jag slipper köra i snigelfart hem i värsta snöstormen :/
Vi ska träffas direkt efter jobbet på ett ställe med jättegod mat, endast en liten bit från biografen. Sen ska vi gå och kolla på Underbar och älskad av alla. Jag har läst boken och är spänd på att se hur filmen är. Fick många skratt när jag läste boken, kunde se framför mig en förvirrad Martina Haag irra runt.
Å andra sidan är maten och filmen en liten del i det hela. Det är ju sällskapet som är det bästa. Min mamma är med i skaran och det är alltid trevligt att umgås med henne utanför jobbet. En stark kvinna som jag vet finns i min ringhörna när jag än behöver henne. Sen har vi min svägerska. Hon kom in i våra liv för lite mer än ett år sedan och jag tycker hon är helt suverän. Jag är så glad att hon och min bror fann varandra, de förtjänar varandra verkligen. Att svägerskan skulle vara med i vårt filmgäng var en självklarhet :o)
För att göra skaran komplett så måste jag berätta om Vännen. Vi har känt varandra ganska många år och har pratat allvar många timmar. När helst man skulle behöva henne så finns hon där, antingen man behöver en axel att gråta ut på eller man har ett hus som gapar tomt efter möbler ;o) En vänskap som jag är innerligt tacksam över och gör mitt bästa för att vårda.
Detta är vår muntra skara, ni förstår att jag längtar till i kväll!

Kloka kommentarer
Postat av: Maria

Lyckliga ni det är verkligen en sevärd film. Jag och några jobbarkompisar såg den för någon vecka sedan och vi skrattade nästan hela filmen igenom

2007-10-02 @ 11:07:11
Postat av: Vännen

Yes, visst är det en bra kombination. tack för igår och för de värmande orden. Det är ömsesidigt, det vet du ju - och kallas vänskap. Stor kram!

2007-10-03 @ 09:11:26
Postat av: Elmida

Hej hopp å tack för hälsningen :)
Tjejkväll med film och hämtmat lät inte heeeelt fel!!!! Kanske ska ta å införa nåt sånt här :)
Ha det gott!

2007-10-04 @ 12:01:15
URL: http://elmida.se
Postat av: Ann-Sofie

Hej
Låter som en riktig myskväll ni haft,det får en att samla lite nya krafter! kram

2007-10-05 @ 08:50:20
URL: http://endelavoss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0