Ny hobby :o)

Sitter nu här hemma och är fokuserad som en galning! Eller kanske mer förvirrad ;o) Två räta, två aviga, två... var var jag nu?
Har nämligen börjat sticka. Tantvarning eller hur??
Nej, det är faktiskt kul att sitta och knåpa med något framför tv:n. Jag är ju långt i från så duktig att jag kan sitta och titta på tv samtidigt, nej jag får allt lyssna. Är det sen något intressant så kan jag slänga ett öga, eller två, på rutan.

Det jag stickar är pulsvärmare i mjukt mysigt garn i en härlig grön färg. Ha hunnit göra en än så länge. De är inte så stora, men jag stickar med stickor nr 3 så det är ganska små maskor.
Förhoppningen är att de ska hjälpa till att hålla mig varm för jag är grymt frusen av mig.

Jag började sticka igår för att kunna hålla mig vaken. Jag var nämligen taxi igår kväll när storebror var på disco och det slutade kl 22. Vanligtvis på fredagar brukar jag vara på väg mot koma då *L* Nu blev det så att jag satt uppe till 23.30 och stickade. Det är verkligen kul. Helst när det är så små saker man ska sticka. Då för man belöningen tidigt.

I morgon blir det Fars dags-firande med kalkonmiddag hos pappa och mamma. De är suveräna på att fixa till en grym kalkon (och såsen ska vi inte prata om!) och jag vet att det blir en smarrig paj till efterrätt. Magen kommer att stå i åtta hörn när jag rullar därifrån.


Hur firar ni Fars dag?


Kloka kommentarer
Postat av: Zassi

Åh vad härligt! Jag kan inte sticka alls :(
Vi ska till sambons pappa o äta tårta ikväll.
Tjing//z

2007-11-11 @ 11:06:18
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Så du har börjat sticka? Lter gott med kalkon, vi ska till svärmor trots allt och äta kyckling där.

2007-11-11 @ 19:37:15
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Pernilla W

Vad mysigt att kunna sitta och sticka, jag kan inte ens sticka.... Får väl lära mig, det är väl aldrig försent;) Kram på dej

2007-11-13 @ 22:29:23
URL: http://pewall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0