Utmanad!

Jag har blivit utmanad av mysiga Zassi! En utmaning som består av att jag ska skriva en önskelista på sju önskningar till Tomten. Vill absolut att ni kikar in hos Zassi och kollar hennes önskningar. Ok, here goes:

Önskan nr 1: Jag önskar att inget barn i hela världen ska behöva lida. De är små och oskyldiga och kan inte göra ett dugg åt saken. Skär i hjärtat när man ser program om smutsiga små barn som måste jobba när de bara är 4 år.

Önskan nr 2: Önskar att mina barn kunde bo hos mig alltid. Vill inte vara utan dem varannan vecka och behöva förklara för dem efter en mysig vecka att; jodå visst vill du åka till pappa. Självisk önskan jag vet, men i min önskan finns det inte plats för att de behöver bör träffa sin pappa.

Önskan nr 3: Ett mysigt nygjort kök efter min smak. *LYCKA* Kan stå ut med att jag inte gjort vid de andra rummen i mitt och barnens hus, men mitt kök gör mig smått deppig.

Önskan nr 4: En lång härlig semester i ett varmt land, med barn och raringar, huller om buller. Helst i februari-mars när jag tycker att det skånska vädret verkligen är hatat ej uppskattat. Och vi ska inte ha ett hemresedatum, utan när vi är mätta på värme, god mat och massage :o)

Önskan nr 5: Nu ska vi se... En heldag fylld med shopping och ett VISA-kort som aldrig sinar. Hm , ganska långt ifrån barn som lider nu va!

Önskan nr 6: Mer kärlek önskar jag också. Tror det var Trolda som hade det på sin lista? En kram extra då och då, ett uppskattande ord. Det gör så mycket och man blir varm långt ner i skorna.

Önskan nr 7: Att det aldrig kommer att hända min nära och kära något ont. Det är för mycket olyckor och sjukdomar nuförtiden och jag får andnöd när jag tänker på att något skulle hända de jag håller av.

Så, då var mina 7 önskningar avklarade!

Nu måste jag ju skicka ut utmaningen till er; Pernilla, Ann-Sofie, Linda P , Kristina och Nilla.



Kloka kommentarer
Postat av: Linda P

Halloj du! Nu har jag gjort din utmaning!! Den fick mig att tänka till lite... kraaam

2007-12-13 @ 16:48:59
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Nilla

Din lista var ju jättebra! Kan inte jag kopiera den rakt av? :-) *ler*
Jag har för dålig fantasi för det här känns det som...
:-)

2007-12-13 @ 21:07:21
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: annaoco

Linda P: Det är inte fel ibland, att stanna upp och tänka till ;o) Kram!
Nilla: Jo, kom igen, det är säkert några fiffiga önskningar inom dig. Man måste inte önska världsfred, det kan vara en superdyr fancy väska ;o)

2007-12-14 @ 11:24:26
URL: http://annaoco.blogg.se
Postat av: Nilla

Det där med världsfred har jag gett upp hoppet om... och väskor är jag inte det minsta intresserad av.
Men nu har jag i alla fall antagit din utmaning! :-) Ha en skön helg!

2007-12-14 @ 13:06:50
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Julianada

Interesting. No more comment :)

2008-10-17 @ 09:04:17
URL: http://julianada.20six.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0